miércoles, 20 de enero de 2010

ROBATORIS (4)


Pel terme del Catllar hi passa l’antiga línia fèrria que enllaçava Reus amb Roda de Barà, un tram que es posà en funcionament l’any 1884, s’electrificà el 1976 i fou clausurat l’any 1985. Just pel costat hi ha plantat l’AVE, encara que tots els trens passen de llarg del poble.
Per la gent del territori, el tancament de la línia significà un autèntic espoli, quan els limità els moviments amb mitjans de transport públic. D’un temps ençà es parla de reobertura, amb la instal·lació d’una mena de tramvia que ajudi a vertebrar el territori, però la cosa va per a llarg.
Mentre, els robatoris als equipaments ferroviaris són constants. En primer lloc els lladres s’emportaren les parts metàl·liques de les instal·lacions: senyals, suports i conduccions elèctrics, rails de reserva... Les pedres dels ponts i dels túnels tampoc s’escapen a les males mans dels lladres, sense que cap de les múltiples autoritats que asseguren que ens governen hi posin fre. I ja només resta que els rapinyaires es posin a arrencar la via per extreure els rails i les travesseres.
Què ens cal esperar, quan el traçat d’aquest equipament ja no figura ni en els actuals mapes?

1 comentario:

Olga Xirinacs dijo...

En temps que els estudiosos es vanten de recuperar la "memòria històrica", en diuen, les petites memòries de cada dia desapareixen, de nit i en silenci, com si no fossin elles les que formen la Història.